“We wilden dit overbekende liedje benaderen vanuit een popgroep gedachte”
Een herboren Dries Roelvink geeft de klassieker ‘Sophietje’ een facelift…
Het zal niemand ontgaan zijn, dat het ímago van Dries Roelvink, afgelopen jaar een totale metamorfose heeft ondergaan.
Zijn medewerking aan het KRO-NCRV Radio 1 programma ‘1 op 1’ van Sven Kockelmann, waarin Dries dagelijks zijn vijf minuten kreeg om een actueel onderwerp uit het nieuws aan te snijden, bracht hem veel goodwill en zette hem in een compleet ander daglicht. Dries Roelvink bleek heel goed op de hoogte te zijn van de nieuwsfeiten in de wereld en had daar ook nog een welbespraakte mening over. Iedereen vond het een geslaagd experiment en inmiddels is zijn contract verlengt voor een volgend seizoen!
Vervolgens groeide Dries uit tot verslaggever voor RTL Boulevard en bouwde hij in politiek Den Haag, een reputatie op van een serieuze en goed voorbereide reporter, waar elke politicus graag een gesprek mee aanging. En van hieruit werd Dries als deskundige gast, aan tafel gevraagd bij o.a. Late Night, Pauw, Jinek en op de radio door Wilfred Genee.
Na deze herpositionering van de persoon Dries Roelvink hoorde, na zijn ‘Dries in Paradiso’ concert en de TV serie ‘De Roelvinkjes’, ook muzikaal een nieuwe jas.
Met het van tientallen hits bekende productieteam John van Katwijk & Marcel Schimscheimer als kapiteins, wilde Team Dries een nieuwe koers varen, zonder echter de oude fans te verliezen. Het dilemma was, dat een liedje op de bekende manier, niet verrassend genoeg meer was en iets geheel nieuws, misschien te riskant.
Zo ontstond tijdens een brainstorm sessie, het idee om de Nederlandstalige klassieker en bewezen hit ‘Sophietje’ opnieuw te arrangeren, maar nu vanuit een popgroep gedachte. Als sfeerbeeld werd hierbij gedacht aan de Hermes House Band en hun ‘ I Will Survive’ live-bewerking, maar dan nu met een meer ‘Status Quo’ pop benadering. Zo blijft zowel Dries als zanger, alsmede het liedje, geloofwaardig en is de verpakking toch uit 2019.
Het resultaat is een uitbundige track, geschikt voor terras, kroeg of festival die zijn première beleefde op social media, tijdens het Gay Pride weekend.
De videoclip werd opgenomen tijdens het Mainstage optreden van Dries op Dutch Valley jl. 11 augustus.
Kortom, een nieuw Dries Roelvink tijdperk is aangebroken. Wordt vervolgd!